مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 12:002022-01-15اجتماعي

اختلال یادگیری فرزندانتان را جدی بگیرید


رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری از نظر بهره هوشی مشکلی ندارند، - اما در مقایسه با سایر دانش آموزان کُند هستند.

علی محمدبیگی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری از نظر بهره هوشی عادی بوده و جزو دانش آموزان استثنایی به شمار نمی روند، گفت: این دانش آموزان از نظر بهره هوشی تفاوتی با سایر همسالان خود ندارند، اما بدلیل نقص در پردازش اطلاعات عملکرد ذهنی پایین تری دارند و این مساله کودک را به دانش آموزی کُند تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه اختلال یادگیری می تواند به اشکال مختلف مثل ناتوانی در خواندن، نوشتن، محاسبه، گوش کردن و استدلال بروز کند، گفت: دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری حالاتی از بیش فعالی و نقص توجه نیز از خود بروز می دهند، در نتیجه والدین باید همزمان با مشکلات آموزشی، با مشکلات رفتاری فرزند خود نیز دست و پنجه نرم کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه با تشخیص و درمان اختلالات یادگیری در سنین پایین می توان به شکل دهی شخصیت کودک در بزرگسالی کمک کرد و از بروز افسردگی ناشی از انزوای اجتماعی در این افراد جلوگیری کرد، گفت: به خانواده ها توصیه می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال یادگیری فرزندانتان را جدی بگیرید

اختلال یادگیری فرزندانتان را جدی بگیرید