مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 11:502022-01-15سياسي

محتوای کتیبه نویافته در نقش رستم مشخص نشده است


مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید با اشاره به یافت شدن کتیبه ای با نام زرتشت در نقش رستم،گفت: که این پایگاه تنها خبر کتیبه نویافته را تایید می کند و هنوز محتوای این کتیبه مشخص و تایید نشد.

- ، حمید فدایی با اشاره به اینکه بخشی از خبر منتشره در یکی از خبرگزاری ها در ارتباط با محتوای کتیبه نویافته و اشاره به وجود نام زرتشت در متن آن توسط کاشف کتیبه، مخدوش است، گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید تنها گزارش یافته شدن کتیبه را دریافت کرده و تا کنون گزارش مکتوبِ تخصصی درباره متن کتیبه و محتوای آن، از سوی شخص یابنده مبنی بر صحت محتوای کتیبه به این مرکز ارائه نکرده است، بنابراین محتوای مطرح شده مورد تایید این پایگاه نیست.

وی تصریح کرد: اصولاً با توجه به اهمیت فراوان کتیبه های نویافته، روند انتشار اخبار در مورد متن و محتوای آنها پس از بررسی های علمی واحد کتیبه شناسی پایگاه انجام می شود و اطلاع رسانی در مورد جزییات متن این کتیبه ها، همچون دیگر تحقیقات علمی پس از اطمینان از صحت اطلاعات و انتشار نتایج علمی آن در مراجع رسمی علمی و یا دست کم پس از دریافت تاییدیه انتشار آنها در نشریات تخصصی انجام خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: به طور قطع توجه به چنین روندی در خوانش کتیبه های نویافته، نه تنها باعث خواهد شد حقوق معنوی و علمی مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محتوای کتیبه نویافته در نقش رستم مشخص نشده است

محتوای کتیبه نویافته در نقش رستم مشخص نشده است