مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 11:152022-01-15پزشكي

ثبت نخستین فرآورده بیولوژیک ایرانی در عراق


نماینده صادرات محصولات بیولوژیک پزشکی موسسه رازی، موفق به ثبت سرم های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کشور عراق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، فخرالدین رحمانی، نماینده صادرات محصولات بیولوژیک پزشکی موسسه رازی، با اشاره به ثبت سرم های درمانی ضدمارگزیدگی و عقرب زدگی موسسه رازی به عنوان نخستین فرآورده بیولوژیک ایرانی ثبت شده در کشور عراق اظهار کرد: شرکت کیمیا وارگه سازان به عنوان نماینده صادرات محصولات بیولوژیک موسسه رازی در کشور عراق  پیش از این و در سال 2019 نیز موفق به ثبت سایت موسسه رازی در وزارت بهداشت عراق به مدت 5 سال شد.

دکتر رحمانی افزود: زمانی که سایت یک موسسه تولیدی در وزارت بهداشت کشور دیگری ثبت می شود، در گام بعدی باید محصولاتی که به آن کشور صادر می شود نیز ثبت شود، در همین راستا از 2019 تا 2021 با برگزاری جلسات، نشست ها، کمیسیون های فنی و کارگاه های آموزشی، فرآیند تامین مستند سازی ثبت محصول طی شد.

رییس هیئت مدیره شرکت کیمیا وارگه سازان با اشاره به اینکه مهمترین شاخصه آنتی ونوم ها، پوتنسی(قدرت اثر) است گفت: بر این اساس کنترل کیفیت وزارت بهداشت عراق به موسسه رازی دعوت شدند و کارگاه آموزشی 2 روزه پوتنسی با همکاری بخش جانوران سمی این موسسه برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نخستین فرآورده بیولوژیک ایرانی در عراق

ثبت نخستین فرآورده بیولوژیک ایرانی در عراق