مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 09:452022-01-15پزشكي

یک روانشناس: طلاق عاطفی باعث شده آمار طلاق بالا نرود


نمی توان گفت طلاق برای همه راحت است، از طرف دیگر سبقه های فرهنگی زیادی مانند سبک زندگی گذشتگان، ادبیات عامه و ضرب المثل داریم که طلاق باید شکل بگیرد.

- یک روانشناس با بیان اینکه طلاق عاطفی باعث شده آمار طلاق بالا نرود، گفت: پنج عامل پیش بینی کننده طلاق وجود دارد که شامل اعتیاد، خشونت، مشکلات ارتباطی، مسائل جنسی، اختلالات و بیماری های روانی است.

دکتر فرزانه نیکو در نشست بررسی پیامدهای طلاق که در دفتر خبرگزاری ایسنا، برگزار شد، با اشاره به اینکه اختلالات روانی و بیماری ها عمده ترین مسائلی هستند که در بحث ازدواج نادیده گرفته می شوند، افزود: مشکلات ارتباطی زوجین نیز یکی از مهم ترین مسائلی است که ارتباطات دیگر مانند مهارت های زندگی و روابط بین فردی زوجین که تاثیر زیادی در پایداری و عدم پایداری زوجین دارد را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی با بیان اینکه پنج نیاز اساسی زوجین عوامل جسمی، جنسی، اجتماعی، عاطفی و عقلانی هستند، مطرح کرد: نبود فضای امن در خانواده یکی دیگر از مشکلات است و در بیشتر مواقع مانند بروز خشونت، طلاق را به قطعیت می رساند، خیانت یا عهد شکنی نیز در چارچوب خود به خاطر اختلالات جنسی که بخشی به ناکارآمدی مسائل جنسی و بخشی هم به ناکارآمدی جنسی زن و مرد برمی گردد یکی دیگر از این موارد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک روانشناس: طلاق عاطفی باعث شده آمار طلاق بالا نرود

یک روانشناس: طلاق عاطفی باعث شده آمار طلاق بالا نرود