مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 18:202022-01-14اقتصادي

دست همه دانشجویان به ارز نمی رسد


گزارش ها حاکی از ناکامی برخی دانشجویان در دسترسی به سهمیه ارزیشان است که فعالان بازار ارز دلیل آن را ندادن تاییدیه از سوی وزارت علوم به دانشجویان آزاد می دانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از سرفصل های فروش ارز در صرافی های مجاز بانک مرکزی فروش ارز به دانشجویان و دانش آموزان است که پیش از این، این افراد با داشتن مدارکی همچون صورت حساب دانشگاه و مدرسه مربوطه در خارج از کشور و تصویر کارت دانشجویی یا مدرک دانش آموزی می توانستند ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند.

اما طبق اعلام فعالان رسمی بازار ارز و بخشنامه جدید بانک مرکزی، شرط اصلی دریافت ارز دانشجویی منوط به تاییدیه وزارت علوم است.

در این زمینه، گزارش های میدانی و اعلام برخی از دانشجویان حاکی از آن است که نمی توانند ارز دانشجویی دریافت کنند.

پیگیری ها در این زمینه از فعالان رسمی بازار ارز بیانگر این است که تخصیص ارز به دانشجویان در صرافی ها منوط به تاییدیه وزارت علوم است اما این وزارتخانه فقط به دانشجویان خود این تاییدیه را می دهد و دانشجویانی به غیر از دانشجویان وزارت علوم اعم از دانشجویان آزاد از دریافت این تاییدیه و ارز محروم می شوند.

همچنین، طبق گفته برخی از صراف ها، در صرافی ها به دانشجویان آزاد ارز داده نمی شود، درحالیکه هر دانشجویی باید بتواند با ارائه مدارک خود که دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست همه دانشجویان به ارز نمی رسد

دست همه دانشجویان به ارز نمی رسد