مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 16:252022-01-14سياسي

غیرت دینی بر خواسته از بصیرت است/ همه در مقابل جنگ نرم به صحنه بیاییم


خطیب جمعه قم با بیان اینکه غیرت دینی همراه با عقلانیت و بر خواسته از بصیرت است، گفت: همه در مقابل جنگ نرم دشمن باید به صحنه بیاییم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه 24 دی ماه 1400 که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به آیه 38 سوره توبه عنوان کرد: این آیه زمانی نازل شد که مسلمانان به تازگی از جنگ طایف و سختی های آن فارغ شده بودند که به پیامبر (ص) خبر رسید، روم برای توسعه مناطق اسلامی به وحشت افتاده و قصد حمله به آن را دارد.

امام جمعه قم، ادامه داد: این جنگ با سایر جنگ های متفاوت بود؛ زیرا جنگ های دیگر نزدیک مدینه بودند؛ اما تبوک که محل درگیری مسلمانان و رومیان بود از مدینه دور بود و از طرفی هم مسلمانان آمادگی روحی و جسمی را نداشتند و از این جنگ شانه خالی می کردند که آیه 38 سوره توبه نازل شد.

وی با بیان اینکه این آیه به مسلمانان یادآوری کرد که همه روزی می میرند؛ اما نباید با فرصت سوزی ها و دنیا دوستی نعمت های اخروی را از دست داد، افزود: مسلمانان با شنیدن این آیات آماده دفاع از اسلام شدند.

زمینه حرکت طلاب در قیام 19 دی غیرت و بصیرت دینی بود آیت الله سعیدی در خطبه دوم عنوان کرد: به مسئله خودسازی در شرع تأکید شده است، اما مسئله اصلی شناخت خود و چیستی خود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیرت دینی بر خواسته از بصیرت است/ همه در مقابل جنگ نرم به صحنه بیاییم

غیرت دینی بر خواسته از بصیرت است/ همه در مقابل جنگ نرم به صحنه بیاییم