مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 11:202022-01-14فرهنگي

ثبت ملی عروسک وَیو آستارا در فهرست آثار ناملموس کشور


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندر مرزی آستارا از ثبت ملی عروسک وَیو این شهرستان در فهرست آثار میراث فرهنگی ناملموس کشور خبر داد.

- ثبت ملی "عروسک وَیو" آستارا در فهرست آثار ناملموس کشور ایسنا/گیلان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندر مرزی آستارا از ثبت ملی "عروسک وَیو" این شهرستان در فهرست آثار میراث فرهنگی ناملموس کشور خبر داد.

مجتبی آب روشن، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ثبت ملی آثار ناملموس شهرستان مرزی بندر آستارا از مهمترین اهداف فرهیختگان و دست اندرکاران میراث فرهنگی در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در اینگونه اقدام ها، همه کارشناسان، محققان و اصحاب قلم و رسانه شهرستان آستارا و استان گیلان نقش بهینه و تأثیرگذار دارند، ادامه داد: در همین راستا، ثبت ملی عروسک وَیو در دستور کار محققان و کارشناسان این شهرستان قرار گرفت.

آب روشن، افزود: محقق و نگارنده پرونده ثبتی این عروسک، آرمین حیدریان نویسنده و پژوهشگر حوزه ایران شناسی می باشد که این پرونده را با همکاری آناهیتا پوررستم مدیرعامل مؤسسه انجمن آیین کیش تالش و سیده منصوره قیّمی پژوهشگر عروسک های گیلان آماده کردند و با تلاش سپیده آشفته پور لیلاکوهی مسئول کمیته ثبت میراث فرهنگی ناملموس استان گیلان، به تاریخ 21 دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی عروسک وَیو آستارا در فهرست آثار ناملموس کشور

ثبت ملی عروسک وَیو آستارا در فهرست آثار ناملموس کشور