مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 09:552022-01-14فرهنگي

دریافت 2 نشان ملی صنایع دستی توسط هنرمندان ملایری


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر از دریافت دو نشان ملی صنایع دستی در زمینه های قالیبافی و تراش سنگ توسط هنرمندان ملایری خبر داد.

- ابراهیم جلیلی با اشاره به برگزاری جلسه داوری مهر اصالت ملی با حضور کارشناسان صنایع دستی و با شرکت استان های غرب کشور در کرمانشاه، اظهار کرد: در این جلسه، از شهرستان ملایر نقش قالی جوزان کار اسماعیل حسینی نسب با رنگ گیاهی و همچنین تراش سنگ، کار حسین عسگری با طرح کریم خان، موفق به دریافت مهر اصالت ملی صنایع دستی شدند.

جلیلی با بیان اینکه در فرش نقش جوزان از رنگ های گیاهی که در شهر ملایر رنگرزی شده، استفاده شده است، ادامه داد: نقشه فرش جوزان ملایر به همراه نقشه نهاوند و نقشه مهربان دارای نشان جغرافیایی هستند و نقشه فرش جوزان ملایر در میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این فرش به علت استفاده از مواد اولیه درجه یک، کار سنتی و ظرافت بافت و اصالت طرح توانست نشان ملی صنایع دستی را دریافت کند.

جلیلی با اشاره به قسمت تراش سنگ، مطرح کرد: انگشتر ساخته شده توسط حسین عسگری توجه داوران را به خود جلب کرد چرا که در نگین این انگشتر از سردیس کریم خان استفاده شده و به نوعی نماد ملایر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت 2 نشان ملی صنایع دستی توسط هنرمندان ملایری

دریافت 2 نشان ملی صنایع دستی توسط هنرمندان ملایری