مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 07:252022-01-14فرهنگي

مرگ نویسنده دایی جان ناپلئون؛ کار، کار اینگیلیسی هاست!


ایرج پزشک زاد در تمام 50 سالِ پس از نوشتن رمان دایی جان ناپلئون و ساختِ سریال بر اساس آن به کارگردانی ناصر تقوایی خارج از ایران زندگی کرد همه جا با همان شناخته می شد در حالی که آثار دیگری هم داشت و جدای نویسندگی و روزنامه نگاری دیپلمات و قاضی و حقوق دان هم بود.

- مرگ نویسنده دایی جان ناپلئون؛ کار، کار اینگیلیسی هاست! ایرج پزشک زاد در تمام 50 سالِ پس از نوشتن رمان دایی جان ناپلئون و ساختِ سریال بر اساس آن به کارگردانی ناصر تقوایی خارج از ایران زندگی کرد همه جا با همان شناخته می شد در حالی که آثار دیگری هم داشت و جدای نویسندگی و روزنامه نگاری دیپلمات و قاضی و حقوق دان هم بود.

طرفه این که می خواست انگاره نسبت هر امری به انگلیسی ها را دست بیندازد اما عکس آن ضرب المثل و باور شد! عصر ایران؛ مهرداد خدیر- این تصور ایرانیان از بریتانیایی ها - که همیشه ما را به اسم انگلیسی ها می خوانند و باور به قدرت ماورایی به زیبایی در رُمان دایی جان ناپلئون نوشته ایرج پزشک زاد آمده است که از آن بعدها سریال بسیار موفقی هم ساختند.

داستان درباره پیرمرد پریشان حواس و رنجوری است که سرش از شکست های روزگار کوفته و در خیال، خود را در هیأت ناپلئون می بیند و ایمان دارد که بریتانیایی ها برای کشتن او دسیسه می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ نویسنده دایی جان ناپلئون؛ کار، کار اینگیلیسی هاست!

مرگ نویسنده دایی جان ناپلئون؛ کار، کار اینگیلیسی هاست!