مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 00:302022-01-13بين الملل

قوی ترین پاسپورت دنیا و رتبه ایران در سال 2022


رتبه بندی جهانی پاسپورت ها در آغاز سال 2022 درحالی اعلام شد که آزادی سفر برای شهروندان کشورهای ثروتمند بیشتر شده، اما سویه اُمیکرون نوعی «آپارتاید سفر» را علیه کشورهای عمدتا آفریقایی راه انداخته است.

- رتبه بندی جهانی پاسپورت ها در آغاز سال 2022 درحالی اعلام شد که آزادی سفر برای شهروندان کشورهای ثروتمند بیشتر شده، اما سویه اُمیکرون نوعی آپارتاید سفر را علیه کشورهای عمدتا آفریقایی راه انداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت مشاوره جهانی شهروندی و اقامت Henley & Partners گزارش فصلی خود از رتبه بندی پاسپورت ها در آغاز سال 2022 را منتشر کرد.

پایه این ارزش گذاری، اطلاعات محرمانه و انحصاری انجمن بین المللی حمل و نقل جهانی (یاتا) است که مشخص می کند چه تعداد از 277 نقطه سرزمینی برای 199 پاسپورت (گذرنامه) در دسترس قرار گرفته اند.

جایگاه گذرنامه ها نیز براساس شاخص هایی چون نیاز نداشتن به ویزا هنگام سفر، امکان دریافت ویزا در فرودگاه و مرزها و همچنین، فرایند و مدت زمان انتظار برای دریافت ویزا تعیین شده است.

قوی ترین پاسپورت های 2022 سی ان ان براساس نخستین گزارشی که شرکت هنلی در سال 2022 منتشر کرده به این نتیجه گیری رسیده است که شکاف عمیقی در آزادی سفر بین کشورهای شمالی و جنوبی کره زمین وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوی ترین پاسپورت دنیا و رتبه ایران در سال 2022

قوی ترین پاسپورت دنیا و رتبه ایران در سال 2022