مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 17:452022-01-13اقتصادي

بانک ها موظف به استعلام اعتبارسنجی متقاضی وام شدند


مدیر اداره اطلاعات بانکی در بانک مرکزی گفت: باهدف کاهش مطالبات معوق، بانک ها مکلف شدند قبل از پرداخت تسهیلات برای متقاضی وام استعلام اعتبارسنجی اخذ کنند.

- به نقل از صدا و سیما، محبوب صادقی با اشاره به اینکه بررسی اعتبار سنجی برای پرداخت تسهیلات بانکی منجر به کاهش معوقات بانکی خواهد شد، گفت: یکی از معیارهای اعتبارسنجی، مبلغ و سابقه تسهیلات گذشته مشتریان است.

وی همچنین رقم و سابقه چک های وصول یا برگشت شده متقاضیان را از دیگر معیارهای تعیین امتیاز اعتبار سنجی مشتریان شبکه بانکی برشمرد و افزود: بررسی سابقه پرداخت به موقع قبوض جرائم رانندگی و همچنین برق و گاز از دیگر مواردی است که می تواند در تعیین امتیاز اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات بانکی موثر باشد.

مدیر اداره اطلاعات بانکی در بانک مرکزی با اشاره به اینکه اعتبار سنجی مشتریان در دنیا سابقه ای صد ساله دارد، افزود: اجرایی شدن دقیق این مدل در ایران، می تواند شرایط اخذ ضامن از وام گیرندگان را تسهیل کمک کند.

صادقی با اعلام اینکه اعتبار سنجی پیش از این نیز در برخی بانک ها اجرایی شده بود، گفت: این مدل کمک می کند بانک ها برای پرداخت وام های کوچک به متقاضیان بتوانند، شرایط تضمین را تسهیل، و کمتر وثیقه هایی همچون گواهی های کسر از حقوق و سند ملکی درخواست کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها موظف به استعلام اعتبارسنجی متقاضی وام شدند

بانک ها موظف به استعلام اعتبارسنجی متقاضی وام شدند