مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 15:402022-01-13سياسي

اختیارات تجهیز و تخصیص منابع به استان ها سپرده می شود


معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: مهم ترین نکته بودجه 1401 این است که اختیارات تجهیز و تخصیص منابع به استان ها سپرده می شود.

- ، علیرضا صالحی روز پنج شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی به این نتیجه رسیده که تمرکز زدایی باید در کشور انجام شود و استانداران اختیارات لازم را داشته باشند.

وی افزود: یکی از اولویت ها و آرزوهای استان ها این بوده که بتوانند در نظام های مالی قدرت تصمیم گیری داشته باشند که در دولت جدید برای اولین بار تجربه موضوع نهادهای پولی و مالی استانی در حال تحقق است و تمرکززدایی شده است.

صالحی اظهار کرد: باید کمک شود تا لایحه بودجه پر و پیمان شده تا به استان ها اختیارات داده شود؛ بر این اساس می طلبد پس از تصویب قانون بودجه، روی ساز و کارهای صندوق استانی کار شود.

معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین اضافه کرد: بودجه فروش اموال تملیکی نیز به خود استان ها تخصیص می یابد که می تواند در کنار صندوق استانی موجب اشتغال و توسعه استان ها شود.

با حکمی از سوی سید مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد فرشکاران به سمت رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختیارات تجهیز و تخصیص منابع به استان ها سپرده می شود

اختیارات تجهیز و تخصیص منابع به استان ها سپرده می شود