مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 15:202022-01-13فرهنگي

«ایرج پزشکزاد» علی حاتمی ادبیات ایران است


شهرام شهیدی با بیان این که ایرج پزشکزاد در قله رمان طنز ایران قرار دارد، می گوید: می توانم بگویم او علی حاتمی ادبیات ایران است زیرا جزییاتی که علی حاتمی در سینما داشت، - پزشکزاد در نوشتار خود داشت و با جزییات به مسائل می پرداخت .

این طنزپرداز در پی درگذشت ایرج پزشکزاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شاید بشود گفت آقای پزشکزاد در سالی که این رمان را نوشتند، جدی ترین رمان طنز ایران بود و فکر می کنم هنوز هم هست زیرا در زمینه رمان طنز اثری به این قدرت و قوت اصلا نداشتیم و تا امروز هم نداریم.

می توانم بگویم این اثر قله رمان طنز در ادبیات ایران است و جالب این که پزشکزاد در این اثر مرز مشترکی بین طنز و فکاهه ایجاد کرده، یعنی می توان گفت این کتاب هم طنز است و هم فکاهه و هر دو را با هم دارد.

او افزود: پزشکزاد در شوخی نویسی بسیار قدرتمند است.

در شخصیت پردازی و فضاسازی هم بسیار قدرتمند است؛ در فضاسازی می توانم بگویم علی حاتمی ادبیات ایران است زیرا می توانید با خواندن کارش تصویرسازی کنید.

اگر سریال دایی جان ناپلئون ناصر تقوایی را با کتاب پزشکزاد مقایسه کنید - نمی خواهم بگویم ساخت این سریال راحت بوده، تقوایی اثر درخشانی خلق کرده - پزشکزاد چنان شخصیت ها را ساخته و پرداخته و چنان فضاسازی درست توصیف شده، آن خانه و حیاط ها، ورودی و خروجی و بازا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ایرج پزشکزاد» علی حاتمی ادبیات ایران است

«ایرج پزشکزاد» علی حاتمی ادبیات ایران است