مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 14:452022-01-13سياسي

درخواست فعالان هرمزگان از رییس جمهور/منظر طبیعی هرمز جهانی شود


جمعی از فعالان و کارشناسان در استان هرمزگان از رییس جمهور خواستند نسبت به ثبت جهانی جزیره هرمز اقدام شود تا از تخریب این سرمایه ملی جلوگیری و مقدمات تبدیل آن به دومین اکو موزه فراهم شود.

- ، جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی در استان هرمزگان خطاب به آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان نوشتند: همان گونه که مستحضر هستید، سرزمین عزیزمان از سپیده دمان تاریخ به عنوان یکی از گهواره های شکل گیری تمدن بشری شناخته شده است.

مردم استان هرمزگان نیز نقش مهمی در ساخت و پاسداری از این هویت ملی داشته اند.

اقتداری از جنس دوستی با ملت های دیگر از راه تجارت و سفر که در طی چندین قرن و خصوصاً قرون پنجم تا نهم هجری، ثروتی گران بها را به بار آورد.

گنجینه ای که زمینه ساز رشک استعمارگران پرتغالی و انگلیسی و در نتیجه هجوم غارت گرانه آنان را به سواحل خلیج فارس پدید آورد که در تاریخ ثبت شده است.

سالیان سال است که این پیشینه سرافراز تاریخی و طبیعی گاهی خود را در قالب سنگ نوشته های بادافشان رودان، سنگ نگارهای باستانی دهتل بستک، قلعه های هزاره میناب و فین و مغویه، صنعت لنج سازی قشم، بافت معماری بندر کنگ و گاهی در قالب مناظر بی نظیر طبیعی چون جنگل حرا (هرا) و غارهای نمکدان قشم موجب افتخار و عشق به مام میهن شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست فعالان هرمزگان از رییس جمهور/منظر طبیعی هرمز جهانی شود

درخواست فعالان هرمزگان از رییس جمهور/منظر طبیعی هرمز جهانی شود