مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 15:152022-01-11پزشكي

سنجش سلامت چشم فضانوردان با هوش مصنوعی


آژانس فضایی اروپا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هوش مصنوعی برای چشمانتان - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این آژانس فضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: محققان جوان از مرکز فضانوردان اروپا(Spaceship European Astronaut Centre) از تصاویر بخشی موسوم به دیسک های اپتیک (optical discs) در چشم فضانوردان مستقر در فضا برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی و نظارت بر سلامت چشم استفاده کردند.

اگر همه چیز خوب پیش برود، این مدل برای تشخیص خودکار تغییرات در اعصاب بینایی فضانوردان موسوم به سندرم عصبی-چشمی مرتبط با فضا (SANS) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به نظر می رسد این سندرم که اولین بار در جان لینچ فیلیپس (John Lynch Phillips)، فضانورد ناسا در سال 2005 طی ماموریتش به ایستگاه فضایی بین المللی به همراه روبرتو ویکتوری(Roberto Vittori)، فضانورد ما و سرگیی کریکالف (Sergei Krikalev)، فضانورد روسکاسموس تشخیص داده شد، اکنون در حدود دو سوم فضانوردان وجود داشته باشد و به قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ریزگرانش ارتباط داشته باشد.

این عارضه همچنین به عنوان خطر شماره 2 برای سلامت انسان در سفر به مریخ نامگذاری شده است که با سفر فضانوردان فرای زمین، تبدیل به حوزه ای مهم برای تحقیق و نوآوری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنجش سلامت چشم فضانوردان با هوش مصنوعی

سنجش سلامت چشم فضانوردان با هوش مصنوعی