مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 13:202022-01-11اقتصادي

مطالبات صندوق توسعه ملی را نمی توانیم وصول کنیم


معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی گفت: وصول مطالباتمان یکی از چالش های صندوق است.

- به نقل از صداوسیما، سید علیرضا میرمحمد صادقی افزود: به دنبال ارائه راهکارها و روش های قانونی، برای رفع مشکل بازپرداخت تسهیلات ارزی تولید کنندگان بخش خصوصی صندوق هستیم.

وی اضافه کرد: عمده تسهیلات ارزی صندوق به بخش های تعاونی و خصوصی و نهادهای غیر دولتی در بخش های نفت و گاز، نیروگاه، آهن، فولاد، حمل و نقل و انتقال آب که دارای برگشت ارزی هستند، اختصاص می یابد.

عضو هیئت عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی، با تأکید بر حفظ منابع صندوق برای نسل های آینده و لزوم زاینده بودن منابع آن از طریق بازپرداخت تسهیلات گفت: در طول فعالیت صندوق، با امهال 190 طرح برای 390 بار موافقت شده است؛ این یعنی به طور متوسط هر طرح 2 بار امهال شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون دوره ی مشارکت برخی از طرح های صندوق توسعه ملی به بیش از 12 سال افزایش یافته، گفت: هم اکنون با چند چالش بزرگ مواجه هستیم که باید مجلس و دولت به ما کمک کنند و نباید اهداف بلند مدت را فدای اهداف کوتاه مدت خود کنیم.

میرمحمدصادقی تصریح کرد: وقتی تسهیلاتی داده می شود، طرح به سمت بهره برداری می رود و انتظار است بعد از آن بازپرداخت اقساط انجام شود؛ چرا که در غیر این صورت و در صورت امهال وام های صندو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبات صندوق توسعه ملی را نمی توانیم وصول کنیم

مطالبات صندوق توسعه ملی را نمی توانیم وصول کنیم