مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 11:452022-01-11اقتصادي

بازار عراق از دست تجار ایرانی می پرد؟


اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین گزارش خود به بررسی ابعاد مختلف حضور ایران در بازار عراق پرداخته و راه حل هایی ارائه کرده تا این بازار از دست تجار ایرانی خارج نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برآوردهایی که در طول سال های گذشته از وضعیت تجاری ایران منتشر شده نشان می دهد که عراق پس از چین در این سال ها دومین مقصد اصلی صادرات کالاهای ایرانی بوده و بخش مهمی از تمرکز صادرکنندگان ایرانی برای به دست آوردن بازار کشورهای همسایه، بر حضور در عراق قرار داشته است.

با وجود روند صعودی تجارت با عراق در سال های اخیر، اما بهبود نسبی وضعیت سیاسی و امنیتی در این کشور باعث شده دولت بغداد محدودیت هایی را بر واردات برخی کالاها به عراق وضع کند تا تولیدکنندگان این کشور امکان فعالیت بیشتری به دست آورند.

هرچند صادرات ایران به عراق تنوع بالایی دارد اما صرف اعمال برخی محدودیت ها این نگرانی را به وجود آورده که شاید صادرکنندگان ایرانی یکی از مهم ترین مقاصد صادراتی خود را از دست بدهند.

اتاق بازرگانی ایران در گزارش جدید خود به این نگرانی پرداخته و راهکارهایی را برای حفظ حضور قدرتمند ایران در این بازار ارائه کرده است.

پژوهش حاضر در دو بخش تدوین شده است.

نخست دو روند اساسی در عراق امروز، یعنی گام های تدریجی این کشور برای بازسازی اقتصادی و اولویت دادن به تنش زدای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار عراق از دست تجار ایرانی می پرد؟

بازار عراق از دست تجار ایرانی می پرد؟