مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 10:052022-01-11سياسي

90 درصد وقف های کردستان به نیت مساجد است


90 درصد وقف هایی که در سال جاری در استان کردستان به ثبت رسیده وقف بر مساجد بوده و 10 درصد دیگر نیز خیرات و مبرات، کمک به نیازمندان، - ایسنا/کردستان مدیرکل اوقاف کردستان گفت: 90 درصد وقف هایی که در سال جاری در استان کردستان به ثبت رسیده وقف بر مساجد بوده و 10 درصد دیگر نیز خیرات و مبرات، کمک به نیازمندان، احداث خانه عالم و نیات قرآنی است.

حجت الاسلام محمد کاروند، در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه انفاق، احسان و عمل صالح در قرآن بسیار توصیه شده است، اظهار کرد: واژه انقاق 72 مرتبه در قرآن تکرار شده که این امر گویای اهمیت سنت حسنه است.

وی افزود: به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) بعد از مرگ پرونده انسان ها بسته می شود مگر در سه مورد صدقه جاریه، فرزند صالح و علمی که از نفع آن برای جامعه استفاده شود.

مدیرکل اوقاف کردستان به نقش تأثیرگذار سنت حسنه وقف در بخش های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اشاره و بیان کرد: وقف مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است و جاری شدن صدقه جاریه وقف می تواند به آرامش و سلامت معنوی جامعه و رفع نیازهای فقرا نیز کمک کند.

وی از ثبت 26 مورد وقف جدید از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: شهرستان بانه بیشترین تعداد وقف مربوط به شهرستان بانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد وقف های کردستان به نیت مساجد است

90 درصد وقف های کردستان به نیت مساجد است