مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 08:052022-01-11اقتصادي

انسداد 107 حلقه چاه غیرمجاز در 6 شهرستان خراسان رضوی


در راستای اجرای سند سازگاری با کم آبی 107 حلقه چاه غیرمجاز آب در ‏شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد از ابتدای سال جاری ‏مسدود شده است.

- مدیر امور منابع آب سبزوار با اعلام این خبر گفت: این چاه های غیرمجاز آب با تلاش کارشناسان حقوقی و دریافت دستور قضایی، بسته شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی محمد ثابتی مقدم افزود: طی سالیان گذشته، برداشت بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی در این منطقه شده که انسداد چاه های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از افت آب های زیرزمینی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در پنج سال اخیر عملیات انسداد 1500 حلقه چاه غیرمجاز توسط امور آب این ناحیه انجام شده و در این مدت هفت میلیون متر مکعب آب از این راه صرفه جویی شده است.

ثابتی مقدم یادآور شد: برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی همه چاه های دارای پروانه کشاورزی این منطقه، مجهز به شمارشگر هوشمند شده اند که این موضوع، بیش از 20 درصد حجم برداشت آب های زیرزمینی را کاهش داده است.

مدیر امور منابع آب سبزوار اظهار کرد: شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، زیر پوشش خدمات امور آب ناحیه هستند و 18 درصد از کل منابع آبی استان در محدوده این 6 شهرستان قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسداد 107 حلقه چاه غیرمجاز در 6 شهرستان خراسان رضوی

انسداد 107 حلقه چاه غیرمجاز در 6 شهرستان خراسان رضوی