مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 08:052022-01-11سياسي

نباید بهانه به دست دشمنان داد / خطر دشمنان را نباید بیش از حد واقعی بزرگ کنیم


آیت الله فقیهی با بیان اینکه یکی از اصول اسلام این است که بهانه به دست دشمنان ندهد، گفت: برخورد و رفتار جامعه اسلامی باید آنقدر منطقی و عقلانی باشد که کسی نتواند ایرادی از آن بگیرد.

- ، آیت الله محسن فقیهی، استاد سطح خارج حوزه علمیه، 19 دی ماه در ادامه بحث تفسیری سوره مبارکه بقره، گفت: مشرکین و اهل کتاب دو اشکال عمده به پیامبر (ص) و مسلمین داشتند، اول اینکه پیامبر (ص) وقتی مبعوث به رسالت شد و دین حضرت ابراهیم (ع) را تأیید کرد چرا قبله خود را کعبه قرار نداد و حدود 14 سال پیامبر (ص) به بیت المقدس نماز خواند.

وی افزود: اشکال دیگر این بود که در تورات و انجیل آمده بود پیامبر آخرالزمان کسی است که به دو قبله نماز می خواند، ولی پیامبر (ص) ابتدا به سمت بیت المقدس نماز می خواند و نه کعبه و این را دال بر عدم نبوت حضرت محمد (س) می گرفتند که البته وقتی قبله تغییر یافت این ایراد آنان حذف شد.

فقیهی بیان کرد: در آیه 50 سوره بقره وَمِنْ حَیْثُ خَرَجْتَ فَوَلِّ وَجْهَکَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَحَیْثُ مَا کُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَکُمْ شَطْرَهُ لِئَلَّا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَیْکُمْ حُجَّهٌ إِلَّا الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِی وَلِأُتِمَّ نِعْمَتِی عَلَیْکُمْ وَلَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ اشاره شده که در بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نباید بهانه به دست دشمنان داد / خطر دشمنان را نباید بیش از حد واقعی بزرگ کنیم

نباید بهانه به دست دشمنان داد / خطر دشمنان را نباید بیش از حد واقعی بزرگ کنیم