مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 07:152022-01-11سياسي

8 میلیون خانوار شهری، مسکن ملکی ندارند


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در قرائت گزارش این کمیسیون با اشاره به اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: از مجموع حدود 19 میلیون خانوار شهری بالغ بر 8 میلیون خانوار فاقد مسکن ملکی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 21 دی) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون عمران مجلس در خصوص نحوه اجرای قانون جهش تولید مسکن را قرائت کرد.

متن کامل این گزارش به شرح ذیل است: بر اساس اصل 31 قانون اساسی ، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانوار ایرانی است.

به استناد این اصل ، دولت موظف است با رعایت اولویت ، برای آن ها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران، زمینه اجرای این اصل را فراهم آورد.

براساس ماده (59) قانون برنامه ششم توسعه و در چهارچوب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 87/02/25 ، نهادهایی مانند وزارت راه و شهرسازی،وزارت کشور، بنیاد مسکن و شهرداری ها مکلفند نسبت به بازآفرینی ، نوسازی و احیای 270 محله در سال، براساس مطالعات مصوب ستاد بازآفرینی شهری طبق گونه های مختلف شامل بافت ناکارآمد، تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه ای و بهبود دسترسی به خدمات و ارتقای زیرساخت ها با رویکرد محله محور طبق قوانین و مقررات مربوطه اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 میلیون خانوار شهری، مسکن ملکی ندارند

8 میلیون خانوار شهری، مسکن ملکی ندارند