مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 06:002022-01-11اقتصادي

روابط جای ضوابط را در سیستم بانکی در سطح کلان گرفته است


مدرس علوم اقتصاد در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه در سیستم بانکی در سطح کلان روابط جای خود را به ضوابط و مقررات داده است، گفت: - حجم بالایی از تسهیلات به گروه ها و افراد خاص پرداخت شده و عملا بازپرداختی صورت نگرفته است و با افزایش معوقات بانک ها در عمل زیان ده می شوند.

بهمن قدمی دمابی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نقش بانک ها در رشد اقتصادی و رونق تولید در کشور، اظهار کرد: پول یکی از مولفه های تاثیرگذار در ساختار اقتصاد است، پول را در اقتصاد همانند خون در رگ های موجود زنده می شناسیم، یعنی همانطور که کم و زیاد شدن در بدن انسان در سلامتی او مشکل ایجاد می کند، در اقتصاد نیز بانک به عنوان سیستم اثرگذار این نقش را دارد.

مدرس علوم اقتصاد در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: ساختار بانک ها همانگونه که می تواند منجر به رشد اقتصادی شود، می تواند منجر به رکود اقتصادی نیز شود، به هر حال عملکرد و فعالیت بانک ها بر سطح عملکرد کلان اقتصاد تاثیرگذار است، یکی از اصلی ترین وظایفی که بانک ها دنبال می کنند، تامین منابع مالی مورد نیاز بنگاه های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه برای رشد اقتصادی باید تولید دارای رونق باشد، عنوان کرد: تولید بر عهده بنگاه های اقتصادی است، بنابراین برای اینکه بنگاه های اقتصادی بتوانند به فعالیت خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط جای ضوابط را در سیستم بانکی در سطح کلان گرفته است

روابط جای ضوابط را در سیستم بانکی در سطح کلان گرفته است