مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 01:002022-01-10بين الملل

واشنگتن: روسیه به اوکراین حمله کند تحریم می شود


معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات هشت ساعته خود با معاون وزیر خارجه روسیه تهدید کرد در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند تحریم های شدیدی علیه این کشور اعمال خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه پس از مذاکره با هیئت روس در ژنو گفت که تصمیم درباره اوکراین بدون این کشور اتخاذ نخواهد شد.

وی همچنین گفت که مذاکرات میان آمریکا و متحدات در روزهای پیش رو برگزار خواهد شد.

شرمن افزود: گفت وگوهای راهبردی میان آمرکیا و روسیه در ژنو هشت ساعت به طول انجامید و طی آن سامانه های موشکی آمریکا در شرق اروپا نیز مورد بخث قرار گرفت .

معاون وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: اگر روسیه همچنان در میز مذاکرات باقی بماند و گام های استواری برای کاهش تنش ها اتخاذ کند، ما به این باور می رسیم که می توانیم به پیشرفت دست پیدا کنیم .

وی اظهارات مقام های روس در این باره را که امریکا با عدم پذیرش اوکراین در ناتو موافقت کرده، رد کرد و گفت: ما موافق این نیستیم که هیچ کشوری درباره عضویت در ائتلاف ناتو بر کشور دیگر حق وتو داشته باشد.

ناتو در این زمینه فرآیندهای خاص خود را دارد .

شرمن از معاون وزیر خارجه روسیه خواست که این کشور 100 هزار نیروی خود را که در مرز اوکراین مستقر کرده، به پادگان ها بازگرداند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن: روسیه به اوکراین حمله کند تحریم می شود

واشنگتن: روسیه به اوکراین حمله کند تحریم می شود