مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 11:152022-01-10سياسي

شفافیت، آموزش و هوشمندسازی اولویت شورای عالی استان ها


رییس شورای عالی استان ها شوراها گفت: تاکنون برنامه آموزشی مدون و منظمی در حوزه شوراها وجود نداشته در کنار آموزش و نظارت ما باید به مسئله شفافیت و هوشمند سازی شوراها هم توجه کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، پرویز سروری رییس شورای عالی استان ها با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری که با موضوع تقویت نظارت بر شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد، گفت: موضوع شورای عالی استان ها دارای ظرافت های خاصی است.

در اصل 101 قانون اساسی هدف از تشکیل شورای عالی استان ها جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری در تهیه برنامه های عمرانی و رفاهی استان ها و نظارت بر اجرای هماهنگ آنها عنوان شده است.

نگاهی که قانون گذار به شورای عالی استان ها دارد، نگاه والایی است.

وی افزود: بر اساس همین نگاه در اصل 102 قانون اساسی، شورای عالی استان ها دارای اختیار ارسال طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی و دولت است.

بنابراین باتوجه به این نگاه قانون آیا ما ابزار، امکانات و زمینه های مناسب نظارت شورای عالی استان ها بر سایر شوراها و تعامل با دیگر دستگاه ها را به وجود آوردیم؟ سروری تصریح کرد: برای مثال در سال 1400 بودجه شورای عالی استان ها، 38 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ تاکنون حدود 19 میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت، آموزش و هوشمندسازی اولویت شورای عالی استان ها

شفافیت، آموزش و هوشمندسازی اولویت شورای عالی استان ها