مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 09:202022-01-10اجتماعي

امحاء 20 تن سموم کشاورزی سنواتی در فارس


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تحویل 20 تن انواع سم سنواتی باقیمانده از گذشته در انبارها، به شرکت امحاء کننده خبر داد.

- حمید دبیری دوشنبه 20 دی در جمع خبرنگاران بیان کرد: سموم سنواتی که برای امحاء مشخص شده بیش از 20 سال در انبار مدیریت حفظ نباتات فارس وجود داشته است.

به گفته دبیری، سموم مذکور شامل انواع سموم فسفره و کلره غیرقابل مصرف بوده که بر اساس قانون باید به عنوان پسماند ویژه و در کوره های مخصوص زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست کشور امحاء شود.

دبیری اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده با سازمان حفظ نباتات کشور و با حضور معاون اداره کل پدافند غیر عامل استانداری، نمایندگانی از سازمان جهاد کشاورزی و نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس فرآیند تحویل محموله به شرکت امحاء کننده انجام شد.

او بیان کرد: سموم سنواتی به سمومی گفته می شود که تاریخ مصرف آن طبق تعریف، برای اثر گذاری با نظر سازندگان آنها منقضی یا براساس قوانین ثبت سموم استفاده از آنها ممنوع شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امحای سموم در کشور توسط دو شرکت با مجوز سازمان حفظ نباتات کشور انجام می شود.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امحاء 20 تن سموم کشاورزی سنواتی در فارس

امحاء 20 تن سموم کشاورزی سنواتی در فارس