مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 09:202022-01-10پزشكي

هشداری که باید جدی گرفت؛ فرصت طلایی تزریق دوز سوم


علیرضا ناجی ویروس شناس درباره خطر افرادی که هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، به خبرنگاران گفت: هنوز جمعیت حدود هشت میلیون نفری داریم که دوز اول واکسن را هم تزریق نکردند که این افراد باید برای واکسیناسیون تشویق شوند.

به طور حتم این افراد می توانند برای بروز یک پیک دیگر مشکل ساز شوند.

همه کارشناسان و متخصصان سلامت معتقدند علاوه بر تزریق واکسن کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک، به خصوص در شرایط شیوع سویه جهش یافته اومیکرون، بیش از پیش اهمیت دارد.

فرصت طلایی برای تزریق دوز سوم نکته قابل تامل این که بسیاری از کشور های اروپایی و آمریکایی که وضعیت واکسیناسیون بهتری به نسبت ایران داشتند، به واسطه شیوع سویه اومیکرون، در هفته های اخیر با افزایش موارد ابتلا و بستری مواجه شده اند.

علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران درباره دلیل افزایش ابتلا در کشور هایی که واکسن زدند، گفت: کشور هایی که دو دوز واکسن را تزریق کردند، دوز سوم را با تاخیر تزریق کردند، اما ما این شانس را داریم که فاصله مان با دوز دوم بسیار کم است و اگر به موقع اقدام کنیم، این فرصت طلایی برای مان وجود دارد.

کشور هایی که بعد از تزریق دو دوز واکسن وارد پیک شدند، اعلام کردند اشتباه عمده این بود که فکر می کردند با تزریق دو دوز واک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشداری که باید جدی گرفت؛ فرصت طلایی تزریق دوز سوم

هشداری که باید جدی گرفت؛ فرصت طلایی تزریق دوز سوم