مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 08:552022-01-10اقتصادي

اجرای عملیات احیا واصلاح در 180 هکتار از مراتع شهرستان کبودراهنگ


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ از اجرای عملیات اصلاح، احیا و کپه کاری در 180 هکتار از مراتع این شهرستان با مشارکت بهره برداران محلی و پیمانکاران بخش خصوصی خبر داد.

- به گزارش، ابوالقاسم علی ویردی از این میزان 100 هکتار در مراتع روستای باباخنجر ، 60 هکتار در مراتع قطار آغاج و 20 هکتار در روستای آب مشکین اجرا شده است.

وی اضافه کرد: عملیات احیا و غنی سازی 400 هکتار از مراتع کبودراهنگ در سال جاری هدف گذاری شده که 200 هکتار توسط اداره منابع طبیعی این شهرستان و 200 هکتار با مشارکت مردمی اجرایی می شود و تاکنون از این میزان در مجموع 180 هکتار به پایان رسیده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ افزود: این طرح ها با کندن چاله های کوچک هلال شکل با تراکم سطحی مناسب و در فاصله چهار در چهار متر یا 6 در 6 متر از یکدیگر، کاشت بذور گیاهان مرتعی در آن و پوشاندن آنها با خاک صورت می گیرد.

علی ویردی گفت: عملیات احیا و اصلاح مراتع در زمین های شیب دار که امکان حضور ادوات کشاورزی نیست اجرایی شده و این طرح شامل کپه کاری، بذرپاشی، بذرکاری، کودپاشی و مرمت چشمه ها بوده که هم اینک عملیات کپه کاری و بذرکاری در حال انجام است.

به گفته وی، تثبیت و کاهش فرسایش خاک، افزایش تولید علوفه خوش خوراک مورد نیاز دام، افزایش ذخیره آبی و نفوذ آن در خاک ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عملیات احیا واصلاح در 180 هکتار از مراتع شهرستان کبودراهنگ

اجرای عملیات احیا واصلاح در 180 هکتار از مراتع شهرستان کبودراهنگ