مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 08:402022-01-10سياسي

نقش استان مرکزی در عملیات کربلای پنج


استان مرکزی در عملیات کربلای پنج که در 19 دی ماه سال 65 انجام شد، نقش موثری در پیروزی رزمندگان در این عملیات داشت.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ عملیات کربلای پنج از جمله عملیات های پیروزمندانه رزمندگان اسلام در جنگ هشت سال دفاع مقدس بود که استان مرکزی نقش موثری در این موفقیت این عملیات داشت.

  استان مرکزی با یک هزار و 600 نفر رزمنده در عملیات کربلای 5 حضور داشت و مسئولیت اصلی در عملیات به عنوان خط شکن و سپس به عنوان نیروی پدافند کننده و پشتیبانی مهندسی را بر عهده داشت.

استان مرکزی در این عملیات قریب به 490 شهید تقدیم کرد که فرماندهانی چون محمد حسن الله داد مسئول طرح و عملیات لشگر 17، کاوه نبیری فرمانده تیپ دوم لشگر 17، مصطفی مرادیمسئول تدارکات لشگر 42 قدر، سید احمد حسینی جانشین فرمانده لشگر 42 قدر، محمد اکبری، محمد نادری مسئول معراج شهدای اهواز، مهدی ناصری فرمانده گردان ولیعصر ساوه، مجید مقیمی مسئول بهداری لشگر 42قدر ،سید نظام جلالی جانشین طرح و عملیات لشگر17 در بین شهدا بودند.

به گفته بسیاری از فرماندهان شکست رژیم بعث توسط رزمندگان در عملیات کربلای پنج، پیروزی ایران در جنگ تحمیلی را رقم زد و این عملیات را می توان به عنوان بزرگ ترین عملیات رزمندگان ایران اسلامی محسوب کرد چرا که جان برکفان ایران اسلامی با پشتوانه ایمان به خدا و اعتقاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش استان مرکزی در عملیات کربلای پنج

نقش استان مرکزی در عملیات کربلای پنج