مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 08:052022-01-10سياسي

ایجاد یک اراده ملی برای حفظ و انتقال ارزش های میراث ناملموس  


کارشناس میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: باید مسئولین را ترغیبت کرد تا ارزش های میراث ناملموس را حفظ کنند و در نهایت یک اراده ملی برای شناخت، - ایسنا/خراسان رضوی کارشناس میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: باید مسئولین را ترغیبت کرد تا ارزش های میراث ناملموس را حفظ کنند و در نهایت یک اراده ملی برای شناخت، ارتقاء و انتقال این مواریث به نسل های آینده و همینطور شناخت آن ها به نسل حاضر ایجاد کنند.

فرامرز صابرمقدم در گفت وگو با ایسنا در خصوص ثبت ملی آثار ملموس و ناملموس اظهار کرد: میراث فرهنگی ما یکی از مهم ترین عوامل توجیه کننده و مبین هویت ملی به شمار می رود که از دو بعد متفاوت ناملموس و ملموس برخوردار است.

وی افزود: ابعاد ناملموس این میراث که در واقع عامل به وجودآورنده میراث مادی هستند، ممکن است نسبت به اشکال صوری میراث فرهنگی قدیمی تر، اصیل تر و بسیار غنی و گسترده باشند.

به این دلیل که ماهیت ناملموس، خود در صدها و هزارها سال پیوسته از چشم ها به دور مانده و تنها عادت های فرهنگی و سینه به سینه نقل شدن ها، موجب شده تا به حیات خود ادامه دهند که این ارزش ها تاکنون به نسل ما منتقل شده و ما نیز آن ها به آیندگان منتقل خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد یک اراده ملی برای حفظ و انتقال ارزش های میراث ناملموس  

ایجاد یک اراده ملی برای حفظ و انتقال ارزش های میراث ناملموس