مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 06:502022-01-10پزشكي

تولد 5318 نوزاد در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان/ 74 دوقلو متولد شد


مدیر بیمارستان فاطمیه همدان از تولد 5 هزار و 318 نوزاد در این مرکز آموزشی درمانی خبر داد و گفت: آموزش ترغیب مادران به زایمان طبیعی در دستور کار است.

- سیدعلی اشرف حسینی؛ مدیر بیمارستان فاطمیه همدان از تولد 5 هزار و 318 نوزاد به روش زایمان طبیعی و سزارین از ابتدای امسال تا 10 دی ماه در مرکز آموزشی و درمانی فاطمیه خبر داد و اظهار کرد: در این مدت 74 مورد دوقلوزایی و 110 مورد چندقلوزایی در این بیمارستان به ثبت شده است.

وی با اشاره به آموزش های صورت گرفته از سوی بیمارستان فاطمیه در ترغیب مادران به زایمان طبیعی به خاطر سلامتی مادر و نوزاد گفت: زایمان طبیعی از ایجاد عفونت های بعد از عمل جراحی سزارین به دور است و از آسیب های جسمی همچون پارگی رحم نیز مستثنی خواهد بود.

مدیر بیمارستان فاطمیه همدان با تاکید به اینکه در زایمان طبیعی عملکرد تنفسی نوزاد و گردش خون او افزایش می یابد افزود: قند خون نوزاد تنظیم و باعث تقویت وابستگی بین مادر و نوزاد می شود.

وی با اشاره به اینکه سزارین به دلیل عوارضی که برای مادر و جنین دارد جایگزین مناسبی برای زایمان طبیعی نیست خاطرنشان کرد: سزارین زمانی مفید است و ضرورت می یابد که مادر نتواند زایمان طبیعی انجام دهد، زیرا ممکن است سلامت مادر و جنین در اثر زایمان طبیعی به خطر بیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد 5318 نوزاد در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان/ 74 دوقلو متولد شد

تولد 5318 نوزاد در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان/ 74 دوقلو متولد شد