مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 05:152022-01-10اجتماعي

فاجعه در کمین مناره های شهر


در دل جوباره، قدیمی ترین محله اصفهان، مناره هایی هست که وقتی هوا خوب بود و خانه ها فروتن، از هر نقطه شهر می شد آن ها را دید و به مددشان راه جست؛ - امروز اما با چراغ باید دنبالشان گشت.

به مناره می گفتند: میلِ راهنما؛ چون در تاریکی شب، نشانی شهر را به مسافران مسیر می داد و مناره های اصفهان، با همه ناخوش احوالی، هنوز هم این وظیفه را به خوبی انجام می دهند؛ وضعیت فعلی آن ها نشان می دهد اینجا، شهری است که سرطان بی اعتنایی، تا مغز استخوانش نفوذ کرده و بحران، لای بند بند بناهای شاخص اش خزیده؛ جایی که در آن، دیگر هیچ فرصتی برای آزمون وخطای نابلدان و سود و سودای منفعت طلبان نیست و بیش از هر زمان دیگری، تشنه توجه و رسیدگی است.

مهدی نجار اعرابی و علیرضا جعفری زند، دو تن از دوست داران میراث اصفهان ، به همراه گروه خبری ایسنا، به تازگی بازدیدی از مناره های چهل دختران و ساربان داشته اند.

آن ها معتقدند در صورت تداوم بی توجهی به وضعیت این دو مناره، عنقریب فاجعه ای تاریخی _ فرهنگی و انسانی رخ خواهد داد.

مهدی نجار اعرابی، مؤلف کتاب نسخه ارم با اشاره ای گذرا به قدمت و اهمیت مناره سلجوقی چهل دختران، می رود سر اصل مطلب و به ایسنا می گوید: مناره چهل دختران هیچ حد و حریمی ندارد و وضعیت بخش پایینی آن بیانگر برخورد ماشین ها با بدنه بناست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه در کمین مناره های شهر

فاجعه در کمین مناره های شهر