مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 05:102022-01-10سياسي

اتفاقات اخیر قزاقستان نمی تواند منجر به تحولات اساسی در حکومت این کشور شود


عضو انجمن ژئوپلیتیک ایران با اشاره به تحولات اخیر قزاقستان گفت: این تحولات را نباید تحولاتی زیرساختی و بنیادی دانست چراکه ساختار حاکم بر کشورهای آسیای میانه به گونه ای نیست که اتفاقات اینچنینی به راحتی به تغییر و تحولات اساسی در سیستم های حکومتی این کشورها منجر شود.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو انجمن ژئوپلیتیک ایران با اشاره به تحولات اخیر قزاقستان گفت: این تحولات را نباید تحولاتی زیرساختی و بنیادی دانست چراکه ساختار حاکم بر کشورهای آسیای میانه به گونه ای نیست که اتفاقات اینچنینی به راحتی به تغییر و تحولات اساسی در سیستم های حکومتی این کشورها منجر شود.

دکتر کیومرث یزدان پناه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کشورهای آسیای میانه جزیی از کشورهای مستقل مشترک المنافع هستند و همچنان سایه روسیه بالای سرشان است.

همچنین تغییر ساختار سیاسی در کشورهای آسیای میانه تابع یکسری مولفه هاست که در حال حاضر هیچکدام از این مولفه ها در این کشورها دیده نمی شود.

در 2 دهه گذشته هم شاهد شکل گیری برخی از تغییرات در 2 حوزه قفقاز و آسیای میانه بودیم که در نهایت هیچکدام از این ها به درستی به سرانجام نرسید.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران بیان کرد: تحولات اخیر قزاقستان در نوع خود بسیار بی سابقه بود و به سرعت هم گستره جغرافیای سیاسی این کشور را در بر گرفت و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتفاقات اخیر قزاقستان نمی تواند منجر به تحولات اساسی در حکومت این کشور شود

اتفاقات اخیر قزاقستان نمی تواند منجر به تحولات اساسی در حکومت این کشور شود