مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 04:302022-01-10پزشكي

اومیکرون قابل پیشگیری است


رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: براساس تحقیقات دانشمندان پزشکی، سویه اومیکرون نیز با واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی قابل پیشگیری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دکتر حسین فرشیدی یکشنبه شب با اعلام آخرین وضعیت هرمزگان از نظر شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت:علائم در سویه امیکرون بیشتر در سیستم تنفسی فوقانی بروز می کند و از همین رو استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا و یا انتشار بیماری ضروری است.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی های حال حاضر مشاهده و آمار بالای مبتلایان به سویه اومیکرون در هرمزگان است که تاکنون 122 مورد شناسایی شده که دلیل شناسایی موارد بیشتر در استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور، وجود یک آزمایشگاه مجهز است که تست ها در خود استان انجام و نتیجه نیز سریعا اعلام می شود و از همین رو شناسایی مبتلایان با سرعت بالاتری در هرمزگان انجام می شود.

دکتر فرشیدی با بیان اینکه باید در شرایط موجود بیماری را مدیریت کنیم، افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن نشان داده در پیشگیری و کنترل بیماری بسیار موثر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین رنگبندی وضعیت استان از نظر شیوع کرونا گفت: شرایط استان از لحاظ میزان بستری و تعداد فوتی ها رو به کاهش است و هم اکنون در وضعیت آبی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اومیکرون قابل پیشگیری است

اومیکرون قابل پیشگیری است