مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 20:202022-01-09اقتصادي

یک مقام مسئول: در صورت حذف ارز 4200 تومانی قیمت مرغ حداکثر 2 تا 2.5 برابر می شود


این طور نیست که در صورت برداشته شدن ارز 4200 تومانی نهاده های دامی، قیمت طیور هم 6 برابر شود بلکه بر اساس برآورد های انجام شده قیمت مرغ حداکثر 2 تا 2.

- این طور نیست که در صورت برداشته شدن ارز 4200 تومانی نهاده های دامی، قیمت طیور هم 6 برابر شود بلکه بر اساس برآورد های انجام شده قیمت مرغ حداکثر 2 تا 2.

5 برابر می شود و حذف ارز ترجیحی نهاده دامی به تولید این محصول در کشور کمک می کند.

مقام مسئول تحقیقات تغذیه دام و طیور موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با اشاره به وابستگی به واردات نهاده های دامی گفت: با ایجاد محصولاتی سازگار با شرایط اقلیمی کشور می توان علاوه بر حفظ آب و خاک کشور از میزان واردات کاست و به خوداتکایی در تولید رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم؛ مهدی مسعودی قائم مقام اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور و آبزیان امروز در میزگردی در خبرگزاری تسنیم درباره امکان خوداتکایی در تولید نهاده های دامی در کشور اظهار داشت: 90 تا 95 درصد بخش طیور کشور به واردات وابسته است اما در بخش دام با این مشکلات جدی وابستگی روبه رو نیستم؛ کنجاله سویا با توجه به آب بر بودن آن نمی توان درباره خودکفایی در تولید این محصول در کشور صحبت کرد.

وی افزود: سالانه 4 و نیم میلیون تن سویا در کشور مصرف می شود که عمده آن وارداتی است اما بخشی از این نیاز را می توان با تولید کنجاله کلزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مقام مسئول: در صورت حذف ارز 4200 تومانی قیمت مرغ حداکثر 2 تا 2.5 برابر می شود

یک مقام مسئول: در صورت حذف ارز 4200 تومانی قیمت مرغ حداکثر 2 تا 2.5 برابر می شود