مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 15:002022-01-09سياسي

اعلام آمادگی ولایت «شندید» افغانستان برای مبادلات تجاری از مرز «یزدان» زیرکوه


سرپرست پنج ولایت شیندند افغانستان گفت: برای مهیا کردن شرایط به منظور صادرات به صورت تجاری در این ولایت آمادگی داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حسین موهبتی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز در دیدار با مولوی سلیمان آغا سرپرست پنج ولایت شیندند افغانستان که به همراه یک هیئت متشکل از کمیساریای جدید افغانستان و پنج والِسوالی(فرمانداری) شیندند در  بازارچه مرزی یزدان برگزار شد، بر سرعت بخشیدن به روند استقرار گمرگ افغانستان در بازارچه های استان تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: استقرار گمرکات، روند عملیات صادرات به صورت تجاری را شتاب می بخشد و در تسهیل کار تجار و بنکداران بسیار مؤثر است.

در این دیدار مولوی سلمان آغا سرپرست پنج ولایت شیندند افغانستان نیز متقابلا با اعلام آمادگی برای مهیا کردن شرایط به منظور صادرات  به صورت تجاری، اظهار داشت: در تلاشیم به منظور تسهیل در روند کار و راحت تر شدن صادرات، ابتدا  شهر شیندند را مستقل کنیم.

وی با اشاره به استقلال شیندند از نظر مرزبانی، متذکر شد: از آن جایی که شیندند رقیبی برای اسلام قلعه است،به لحاظ سیاسی نیز مستقل خواهد شد.

به گفته وی؛ در آینده نزدیک نمایندگانی از وزارتخانه های تجارت، مالیه، اقتصاد و سرحدات (گمرک) در این مرز مستقر می شوند و کار ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی ولایت «شندید» افغانستان برای مبادلات تجاری از مرز «یزدان» زیرکوه

اعلام آمادگی ولایت «شندید» افغانستان برای مبادلات تجاری از مرز «یزدان» زیرکوه