مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 13:402022-01-09ورزشي

چرا مکتب شهید سلیمانی در کتاب های درسی جایی ندارند؟


یکی از نقاط ضعفی که در آموزش و پرورش و سازمان تألیف کتب درسی وجود دارد این است که آنطور که باید و شاید بر روی الگوسازی برای نسل آینده توجهی ندارد و یا در معرفی شخصیت های مهم و موثر کلی گویی می کند.

-  محمدامین مظلوم دکترای جامعه شناسی سیاسی و از ادوار بسیج دانشجویی ر گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: در فرایند اجتماعی شدن، هر شخص، هنجارها، عرف ها و ارزش های جامعه خویش را یاد گرفته و برای برعهده گرفتن نقش های اجتماعی آماده می شود.

در این فرایند، اسطوره ها نقش به سزا و موثری دارند که ضمن ایجاد همبستگی اجتماعی، هویت جمعی یک یا چند نسل را می سازند و تقویت می کنند و سبب بر این می شود که نظام اجتماعی قوی و مستحکم باشد.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: اسطوره و قهرمان، چیزی است که تاریخ گذشته و معاصر و زندگی امروز ما نمونه های فراوان آن را در خود دارد و البته بسیاری از کشور ها به معنی واقعی از داشتن این مزیت محرومند.

فقر قهرمان و اسطوره برخی کشور ها را چنان می آزارد که مجبورند برای پر کردن این خلأ به قهرمان سازی خیالی یا افسانه سرایی و خلق قهرمان در سینما و انیمیشن یا بازی رایانه ای متوسل شوند، یا برخی چهره های ورزشی و هنری را به عنوان قهرمان و اسطوره جا بزنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مکتب شهید سلیمانی در کتاب های درسی جایی ندارند؟

چرا مکتب شهید سلیمانی در کتاب های درسی جایی ندارند؟