مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 12:102022-01-09اقتصادي

25 میلیارد تومان برای توسعه جنگل کاری در کشور اختصاص یافت


رییس مرکز جنگل های خارج از شمال گفت: امسال 25 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه جنگل و جنگل کاری کشور اختصاص یافته است.

- ، کامران پورمقدم ظهر روز یکشنبه در بازدید از طرح های جنگل کاری شهرستان دهلران اظهار کرد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته که 50 درصد اعتبارات حوزه جنگل کاری کشور به استان ایلام اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای کم پوشش جنگل در جهان است، گفت: باید تلاش کنیم که سطح جنگل کاری و فضای سبز کشور را افزایش بدهیم چرا که هر هکتار جنگل 68 تن گرد و غبار را جذب می کند که نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از بروز پدیده گرد و غبار در کشور دارد.

پورمقدم گفت ایلام یکی از استان های شاخص کشور در بحث جنگل کاری و توسعه جنگل در کشور مطرح است و خوشبختانه دهلران ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برای جنگل کاری دارد و این مهم منجر به توجه کشور به استان شده است.

رییس مرکز جنگل های خارج از شمال به نیاز کشور در حوزه زراعت چوب هم اشاره کرد و یادآور شد: 6 میلیون متر مکعب چوب در کشور نیاز است و استان ایلام و بویژه شهرستان دهلران در این عرصه نیز اقدامات خوبی داشته است.

پور مقدم افزود: اگر عرصه های بیابانی را زیر کشت چوب ببریم، می توانیم در سال های آینده در این زمینه بی نیاز و به اقتصاد مقاومتی در این حوزه عمل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 میلیارد تومان برای توسعه جنگل کاری در کشور اختصاص یافت

25 میلیارد تومان برای توسعه جنگل کاری در کشور اختصاص یافت