مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 09:552022-01-09سياسي

کنسولگری عراق در ایلام ایجاد می شود


‏به ‏منظور توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی‎ ‎استان و کشور عراق، کنسولگری عراق در استان ایلام دایر شود.

- ، حسن بهرام نیا صبح امروز یکشنبه در دیدار با رییس و هیأت رییسه دانشگاه واسط کشور عراق افزود: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اخیراً در جلسه ای که داشتیم اعلام کرد که ایجاد کنسولگری عراق در ایلام نهایی شده است و این موضوع به زودی محقق خواهد شد.

وی، یکی از ویژگی های مهم دو استان را شیعه بودن مردمان آنان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کشور ایران در زمینه تولید علم و دانش در دنیا دارای رتبه 16 است و این فرصت بسیار خوبی برای تعامل علمی هر دو استان محسوب می شود.

بهرام نیا، دو کشور دوست و مسلمان ایران و عراق را دارای دشمنان مشترک دانست و گفت: از مصادیق این موضوع را می توان در ترور و کشته شدن بیش از 500 دانشجو و استاد عراقی در سال های گذشته و همچنین ترور دانشمندان هسته ای و علمی ایران دید.

وی، با دعوت از سرمایه گذاران عراقی برای سرمایه گذاری در استان ایلام گفت: انتظار داریم مسئولان عراقی، سرمایه گذاران را به سمت ایلام هدایت کنند.

استاندار ایلام، یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو استان را، توسعه بازارچه های مرزی چنگوله، چیلات و شهابی عنوان کرد و گفت: اگر مسئولان دو کشور در زمینه توسعه از ظرفیت های علمی، اقتصاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنسولگری عراق در ایلام ایجاد می شود

کنسولگری عراق در ایلام ایجاد می شود