مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 09:052022-01-09پزشكي

کدام واکسن کرونا برای کودکان 5 تا 11 سال مجوز می گیرد؟


رییس انستیتو پاستور زنجان در پاسخ به اینکه کدام واکسن برای تزریق به کودکان 5 تا 11 سال علیه کرونا مجوز دریافت می کند، گفت: واکسن تولید شده این مرکز احتمالا تا پایان ماه مجوز تزریق دریافت خواهد کرد.

- علیرضا بیگلری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مطالعات سازمان غذا و دارو بر روی واکسن پاستاکووک را برای گروه سنی 2 تا 18 سال مورد تایید قرار داده است، گفت: طبق تصمیم سیاست گذاران ارشد بهداشتی کشور، این نوع واکسن در حال حاضر برای گروه سنی 12 تا 18 سال قابل مصرف است در حالی که علاوه بر بالغین مجوز جهت تزریق برای کودکان 2 تا 18 سال نیز دریافت شده است.

وی افزود: هم اکنون کمیته فنی واکسن برای سنین 5 تا 11 سال موافقت خود را اعلام کرده است و منتظر بررسی های بیشتر هستیم تا در ستاد کرونا مجوز را برای این گروه سنی دریافت کنیم که در این صورت پاستاکووک تنها واکسن ایرانی است که برای گروه سنی فوق مجوز تزریق را دریافت کرده است؛ البته واکسن سینوفارم که واکسنی وارداتی است این مجوز را دارد.

رییس انستیتو پاستور ایران یادآور شد: قطعا واکسن پاستاکووک برای سنین 5 تا 11 سال تصویب خواهد شد و احتمال می دهیم که حداکثر تا پایان این ماه تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام واکسن کرونا برای کودکان 5 تا 11 سال مجوز می گیرد؟

کدام واکسن کرونا برای کودکان 5 تا 11 سال مجوز می گیرد؟