مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 08:552022-01-09سياسي

دردسرهای کنار آمدن با اشخاص درون گرا


افراد خجالتی با این باور که دیگران همواره او را مورد قضاوت قرار می دهند، فرصت های جدید اجتماعی را رها می کنند، همین ویژگی نیز مانع از تقویت مهارت های اجتماعی آن ها می شود اما فرد درون گرا این ویژگی ها را ندارد و صرفاً تنها بودن را به در جمع بودن ترجیح می دهد.

- سهیلا جاویدنیا با بیان اینکه درون گرایی در میان مردم تعاریف مختلفی دارد، تصریح کرد: یکی از عمومی ترین تعریفی که اغلب مردم از درون گرایی در ذهن دارند سکوت، انزوا و گوشه گیری است اما این ویژگی ها با تعریف درون گرایی ازنظر روانشناسی متفاوت است.

وی افزود: به اعتقاد یونگ که یکی از نظریه پردازان رشته روانشناسی است، انرژی روانی می تواند به بیرون یعنی به سمت دنیای خارج یا به درون و به سمت خود هدایت شود؛ درون گرایان با برگرداندن انرژی روانی به درون و به سمت دنیای ذهنی خود با تمام رویاها و برداشت های ذهنی شان هماهنگ می شوند بنابراین به سمت کناره گیری و انزوا می روند و اغلب گرایش دارند بر خویشتن، افکار و احساساتشان تمرکز داشته باشند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: درون گرایی یونگ به این معنا است که توجه، علایق و دغدغه های فرد به احساسات و افکار و دنیای درونی او معطوف است؛ اما ازنظر آیزنک افراد درون گرا با صفات مخالف برون گرایان، مشخص می شوند درواقع آن ها افرادی آرام، نافعال، غیر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسرهای کنار آمدن با اشخاص درون گرا

دردسرهای کنار آمدن با اشخاص درون گرا