مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 08:402022-01-09اقتصادي

دهنوی: رد کلیات بودجه 1401 تبعات سیاسی و اجتماعی دارد


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اصلاح نرخ ارز گمرکی را یکی دیگر از مزیت های لایحه بودجه سال آینده دانست و گفت: اساسا بودجه یک سند اقتصادی به شمار می آید، - اما قطعا تصمیمات ما در رد یا تایید کلیات، تبعات سیاسی و اجتماعی به دنبال دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه 1401 اظهارکرد: در کلیات بررسی لایحه بودجه نکاتی نهفته است که باید به آن توجه داشت.

مهمترین نکته ای که در لایحه بودجه امسال دیده شده، مساله کاهش کسری تراز عملیاتی بودجه است، به این معنی که مجموع درآمدهای پایدار دولت از 464 هزار میلیارد تومان به 300 هزار میلیاد تومان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اشکالات وارد به بودجه سال گذشته دولت گذشته همین مساله بود، تصریح کرد: مزیت دوم بودجه نویسی دولت جدید این است که قیمت نفت و درآمد آن واقعی شده است، به طوری که دولت فروش 200 هزار بشکه نفت با قیمت 60 دلار در لایحه را دیده و نرخ تبدیل آن نیز 23 هزار تومان پیش بینی شده است که این نشان دهنده نگاه واقعی در لایحه بودجه امسال است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: یکی دیگر از مزایای لایحه بودجه، اصلاح قوانین مالیاتی است که دولت قبل زیر بار بسیاری از مصوبات مالیاتی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهنوی: رد کلیات بودجه 1401 تبعات سیاسی و اجتماعی دارد

دهنوی: رد کلیات بودجه 1401 تبعات سیاسی و اجتماعی دارد