مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 08:002022-01-09سياسي

یک ایرانی برای نخستین بار راهبر یک رفرنس بین المللی شد


هفتمین کتاب رفرنس ژئوتوریسم در جهان در سال 2021 پس از 16 سال تحت عنوان ژئوتوریسم در قرن 21 به زبان انگلیسی منتشر شده که در تثبیت و گسترش مرزهای دانش در حوزه ژئوتوریسم در سطح جهان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

- البته تا امروز هیچ ایرانی ساکن کشور راهبری یک کتاب رفرنس بین المللی با دعوت از دانشمندان معتبر جهانی و در نهایت چاپ و انتشار آن را در یک انتشارات بین المللی را بر عهده نداشته است.

دکتر بهرام نکویی صدری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این کتاب و دانش حاصل از آن می تواند در حوزه ژئوپارک ها که در 15 سال اخیر کمتر مورد توجه واقع شده ‎، بسیار مفید و اثرگذار باشد.

به طور قطع مدیران ژئوپارک ها و پژوهشگران علوم زمین از بهره برداران مطالب این کتاب خواهند بود چرا که مطالب جدیدی در این کتاب برای نخستین بار بازگو شده است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در فصل 20 این کتاب به مقاله پروفسور ویور در سال 2011 با موضوع ژئوتوریسم سماوی پاسخی داده شده است؛ به این شکل که راه حل پایداری فعالیت های رصد نجومی در سایت ها، توسعه پایدار گردشگری فضایی و قرار گرفتن آن در چارچوب صنعت ژئوتوریسم مطرح شده است.

البته به طور همزمان نخستین بار موضوع حفاظت از طبیعت(عمق سیاره زمین تا کهکشان ها) برای نسل های آینده ایده پردازی و ارائه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک ایرانی برای نخستین بار راهبر یک رفرنس بین المللی شد

یک ایرانی برای نخستین بار راهبر یک رفرنس بین المللی شد