مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 07:152022-01-09پزشكي

آسترازنکا تنها برای دز دومی ها تزریق می شود


رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در مراکز واکسیناسیون استان، واکسن آسترازنکا تنها برای دز دومی ها تزریق می شود.

- جلال الدین بطحایی در گفت وگو با ایسنا ، اظهارکرد: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس اُمیکرون به شهروندان واجد شرایط توصیه می شود نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند چرا که بر اساس تحقیقات موجود افرادی که نوبت سوم واکسیناسیون را انجام داده اند مقاومت بهتری نسبت به سویه جدید کرونا داشته اند.

وی افزود: تمامی افراد بعد از گذشت سه ماه از تزریق دز دوم واکسن باید نسبت به دز سوم اقدام کنند، همچنین افرادی که واکسن آسترازنکا دریافت کرده اند سه ماه بعد از تزریق نوبت دوم می توانند دز سوم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن آسترازنکا تنها برای دز دومی ها موجود است، گفت: افرادی که نوبت های اول و دوم واکسن را آسترازنکا دریافت کرده اند برای نوبت سوم از واکسن های دیگر می توانند استفاده کنند.

بطحایی خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در تامین واکسن وجود ندارد و از شهروندان خواستار دریافت نوبت سوم هستیم.

وی گفت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا شهروندان همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ماسک به درستی استفاده کنند متأسفانه برخی افراد ماسک را بر روی دهان می گذارند و هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسترازنکا تنها برای دز دومی ها تزریق می شود

آسترازنکا تنها برای دز دومی ها تزریق می شود