مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 07:002022-01-09پزشكي

دستاورد محقق ایرانی عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد


گروهی از پژوهشگران به رهبری یک محقق ایرانی با استفاده از نانوذرات روشی نوین برای کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی ابداع کرده اند.

- به نقل از دانشگاه پنسیلوانیا، فرایندهای شیمی درمانی معمول سلول های سرطانی را از بین می برد اما خطری برای سلول های سلامت نیز به حساب می آید و به بیماری های ثانویه و کاهش کیفیت زندگی بیماران منجر می شود.

پژوهشگران به رهبری امیر شیخی محقق ایرانی و با همکاری علی خادم حسینی برای دوری از آسیب های اجتناب ناپذیر، دسته جدیدی از مواد نانو مهندسی شده ابداع کرده اند که داروهای شیمی درمانی را قبل از واکنش با بافت سالم جذب می کند.

شیخی که استادیار مهندسی شیمی و مهندسی زیست پزشکی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است، می گوید: برای کاهش تاثیرات جانبی داروهای سرطان طی و بعد از شیمی درمانی موضعی، باید آنها را از جریان سیستمی حذف کرد.

پلتفرم های فعلی و پیشنهاد شده برای حذف داروهای ناخواسته( به خصوص داروی DOX شیمی درمانی) از جریان خون، ناکارآمد هستند و نمی توانند از ایجاد آسیب جلوگیری کنند.

در همین راستا ما شیوه ای بسیار کارآمد ابداع کرده ایم که DOX را بیش از 3200 درصد بالاتر از پلتفرم های دیگر حذف می کند.

این تحقیق جدید که قبل از انتشار تحقیق در شماره مارس نشریه Materials Today Chemistry به طور آنلاین در دسترس قرار دارد، براساس نان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد محقق ایرانی عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد

دستاورد محقق ایرانی عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد