مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 06:452022-01-09سياسي

نامه 150 استاد دانشگاه به رییس جمهور درباره صید ترال و پرورش ماهی تیلاپیا


150 نفر ازاعضای هیات علمی دانشگاههای کشور در نامه ای به رییس جمهور خواستار ورود رویکرد علمی جامع نگر در عرصه تصمیم­ سازی های کلان در حوزه شیلات شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، 150 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور در نامه ای به رییس جمهور خواستار ورود رویکرد علمی جامع نگر در عرصه تصمیم­ سازی های کلان این حوزه و علاج عاجل این امور در دولت شدند.

متن این نامه به شرح زیر است: جناب آقای دکتر رییسی رییس محترم جمهوری اسلامی ایران با اهداء سلام و تحیات؛ احتراما  اینجانبان جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور در رشته های شیلات، محیط زیست  و علوم دریایی ضمن قدردانی از مواضع قاطع جنابعالی در راستای ممنوعیت صید ترال به استحضار می رسانیم، متاسفانه در یک دهه گذشته علیرغم هشدارهای متعدد دانشگاهیان و صاحبان اندیشه، حاکمیت در بخش شیلات با نادیده گرفتن نظرات کارشناسی، با اتخاذ تصمیمات اشتباه و اصرار بر تطهیر و تحقق آنها صدمات جبران ناپذیری را به منابع آبزیان کشور وارد نموده است، به طوریکه تبعات منفی اکولوژیک، اجتماعی و اقتصادی آن تا سالهای آینده نیز ادامه­ دار خواهد بود.

لذا امروز  با روشن شدن ابعاد منفی این راهبردهای غلط  بر عموم، پافشاری متولیان این نهاد دولتی بر توسعه بی ضابطه ناوگان صیادی،  بخصوص صدور سخاوتمندانه مجوزها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه 150 استاد دانشگاه به رییس جمهور درباره صید ترال و پرورش ماهی تیلاپیا

نامه 150 استاد دانشگاه به رییس جمهور درباره صید ترال و پرورش ماهی تیلاپیا