مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 06:302022-01-09سياسي

تصمیم عجولانه برای ارز ترجیحی نمی گیریم/ اولویت «معیشت مردم» است


دولت انتظار داشت مجلس 48 ساعته برای حذف ارز ترجیحی تصمیم بگیرد اما برای موضوعی به این مهمی تصمیم عجولانه نخواهیم گرفت، - ، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در رابطه با کلیات لایحه بودجه سال 1401 در صحن علنی با بیان اینکه 8 میلیارد دلار برای ارز ترجیحی پیش بینی شده بود، گفت: مجلس برای بودجه 1400 مبلغ بیش از این پیش بینی نکرده بود.

مجلس در جز 2 بند ب تبصره یک قانون بودجه 1400 به دولت اختیار داده بود تا سیاست های جبرانی خود را برای ارائه مستقیم کمک های معیشتی و یارانه ها به مردم اجرایی کند.

این موضوع در متن قانون آمده و روشن است قالیباف اظهار کرد: از آنجایی که دولت سیزدهم کار خود را تازه آغاز کرده بود حدود سه ماه زمان برد و همانطور که اشاره کردم بخش قابل توجهی از ارز ترجیحی 1400 در همان شش ماه اول هزینه شده بود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت بعد از حدود سه ماه بررسی یک لایحه دوفوریتی به مجلس داد و این توقع را داشت که مجلس ظرف 48 ساعت درباره این موضوع تصمیم بگیرد؛ اما طبیعتاً مجلس شورای اسلامی برای موضوعی به این مهمی تصمیم عجولانه و فی البداهه نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مجلس به فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی رای نداد، بیان کرد: همچنان این موضوع در کمیسیون در حال بررسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم عجولانه برای ارز ترجیحی نمی گیریم/ اولویت «معیشت مردم» است

تصمیم عجولانه برای ارز ترجیحی نمی گیریم/ اولویت «معیشت مردم» است