مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 20:352022-01-08سياسي

پژوهشگر تاریخ: منع حجاب رضاخانی، بی توجهی به ظرایف فرهنگ ایرانی بود


پژوهشگر تاریخ و نویسنده کتاب «کار من بود» با اشاره به نداشتن درک درست نسبت به فرهنگ عمومی ایران از سوی رضاخان گفت: منع حجاب نه تنها موجب ترقی جامعه و زنان نشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، موضوع تجدد و مدرنیسم از موضوعات چالشی جامعه و حکومت های ایران در سده های سیزدهم و چهاردهم شمسی بوده است.

در این راستا همیشه قشری موسوم به منورالفکران و یا کسانی که ترقی را در تشبّه به غرب می دیدند، تقابل با ارزش های دینی را که درآمیختگی شدیدی با فرهنگ اصیل ایرانی دارد یکی از بایسته های جامعه ایرانی برای ورود به قطار توسعه می دانستند.

یکی از اقداماتی و پروژه های اجتماعی ـ فرهنگی که به بهانه ترقی و مدرن کردن جامعه ایرانی در سال 1314 و به فرمان پهلوی اول صورت گرفت قانون منع حجاب برای بانوان بود.

در مورد تبعات و آثار این قانون بر جامعه و در پی آن، کنش و واکنش های سیاسی با محمد رحمانی، پژوهشگر تاریخ معاصر ایران و نویسنده کتاب کار من بود به گفت وگو پرداختیم.

رحمانی در ابتدا با اشاره به دید رضاخان نسبت به مقوله حجاب و تنگ نظری او به ظرایف فرهنگی جامعه ایرانی گفت: رضاخان حجاب را مانند بندی برای زنان می دانست که مانع حضور آنان در جامعه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگر تاریخ: منع حجاب رضاخانی، بی توجهی به ظرایف فرهنگ ایرانی بود

پژوهشگر تاریخ: منع حجاب رضاخانی، بی توجهی به ظرایف فرهنگ ایرانی بود