مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 17:552022-01-08سياسي

اجرای زائر سرای بزرگ حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه به صورت وقف جمعی در گچساران


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: زائرسرای بزرگ حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام بصورت با مساعدت خیرین و در قالب وقف جمعی ساخته خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  زائر سرای بزرگ حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام جهت استفاده و رفاه حال زائران بقعه متبرکه، بصورت وقف جمعی(وقف مشارکتی) با مساعدت خیرین ساخته خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف جمعی یا مشارکتی فرایندی است که طی آن اموالی مانند زمین ، ساختمان و هر چیز دیگری که قابلیت وقف شدن را داشته باشد، برای خرید و یا ساخت مشارکتی به مردم معرفی میشود و پس از جمع آوری وجوه مشارکت مردمی و رسیدن به حد نصاب لازم ، آن مال مورد نظر خریداری یا ساخته شده و صیغه وقف بر آن جاری و به وقف در می آید.

بنابراین وقف جمعی به دو صورت ساخت پروژه های انتفاعی و یا پروژه های منفعتی قابل اجرا می باشد.

وی گفت: یکی از راههای وقف های جمعی یا مشارکتی ، وقف بصورت صنفی است مثلاً وقف برای صنف رسانه ، وقف برای صنف روحانیون ، وقف برای صنف دانشجویان ،وقف برای صنف بازار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای زائر سرای بزرگ حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه به صورت وقف جمعی در گچساران

اجرای زائر سرای بزرگ حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه به صورت وقف جمعی در گچساران