مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 14:152022-01-08سياسي

عزم جدی بر این است که مذاکرات به نتیجه برسد


قائم مقام سابق وزارت امور خارجه معتقد است: تفاوت مذاکرات این دوره با دوره های قبل در این است که تصمیم گیری نظام بر این است که مذاکره باید به نتیجه برسد.

- علیرضا شیخ عطار در نشستی با موضوع آخرین اخبار و تحلیل های مباحث منطقه و بین الملل با نگاه به برجام که امروز (18 دی ماه) با حضور اساتید دانشگاه و اصحاب رسانه در دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دیپلماسی، پیشینه چند هزار ساله دارد اما دیپلماسی نوین بعد از ایجاد کشور ملت ها، بیشتر به توازن بین کشورها می پردازد؛ در این خصوص، کشورها به جای اینکه مثل قبل بخواهند جنگ کنند تصمیم گرفتند از طریق دیپلماسی رسمی مسائل را حل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: البته نه اینکه در دیپلماسی رسمی، جوانمردی و اخلاق حاکم می شود؛ در دیپلماسی چیزی به اسم اخلاق نداریم و تنها منافع مطرح است اما در دیپلماسی رسمی گفته می شود به جای جنگ که بسیار پر هزینه است می توان با گفتمان، منافع را حاصل کرد که بستگی به این دارد که چه کسی زرنگ تر باشد.

قائم مقام سابق وزارت امور خارجه گفت: از حدود دهه 80 میلادی یک تئوری جدید مطرح شد؛ تا آن زمان دپلماسی عبارت بود از فعالیت های بین چهره های رسمی شاخص کشورها که عمدتا نیز پشت درهای بسته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم جدی بر این است که مذاکرات به نتیجه برسد

عزم جدی بر این است که مذاکرات به نتیجه برسد