مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 11:102022-01-08اقتصادي

گرانی، جمعیت زنبور های عسل در ایران را کم کرد!


رییس کانون صنعت زنبور عسل کشور خاطر نشان کرد: بدون اقرار تمام زنبورستان های ایران بیمار هستند و از آنجایی که هزینه دارو 300 درصد گران شده است بسیاری از تولیدکنندگان عسل چاره ای ندارند جز اینکه داروی های ارزان قیمت و بی کیفیت چینی به زنبور ها بدهند تا کلنی هایشان حفظ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، عفت رییسی سرحدی با اشاره به تلف شدن 40 درصد از زنبور های عسل در سال جاری، گفت: چندین نوع ویروس و بیماری در بین زنبور ها شایع است که از مهم ترین آن ها می توان به انگل واروآ، نوزوما اشاره کرد؛ متاسفانه بیشتر زنبورستان های کشور به دلیل کمبود گرده و منابع شهد ضعیف شده اند و بیمار هستند.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی برنامه مدونی برای درمان یکپارچه بیماری های شایع در میان زنبور ها ندارد، گفت: بحث پایش زنبورستان ها مدتی انجام شد، اما از آنجاییکه کندو ها کوچ می کنند نمی توان این پایش را ادامه داد؛ و باید هم زمان با توجه به شرایط اقلیمی مناطق مختلف درمان یک پارچه صورت بگیرد.

بیش از 80 درصد کندو ها در فصل پاییز به مناطق جنوبی کشور مانند هرمزگان، بوشهر، خوزستان، جنوب کرمان و کهگیلویه و بویراحمد و اطراف فارس کوچ می کند.

با کوچ کندو ها این احتمال وجود دارد که بیماری ها نیز منتقل شوند از این رو شایسته است که کنترل بیماری در یک برنامه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی، جمعیت زنبور های عسل در ایران را کم کرد!

گرانی، جمعیت زنبور های عسل در ایران را کم کرد!